Contact

JHED Media
Postbus 1315
9701 BH Groningen

Tel: 050 - 589 3403
Fax: 050 - 589 3405

Nieuws

Consument oriënteert zich vaak online

E-commerce kanalen zorgen ook voor meer offline omzet.

Gepubliceerd: Woensdag 14 februari 2007

Eén van de eerste conclusies tijdens "Search Engine Strategies", een congres voor internetprofessionals dat momenteel in Londen wordt gehouden, is dat de rol die het internet wereldwijd inneemt nog altijd evolueert, maar dat de grenzen tussen het web en de traditionele handel minder duidelijk zijn dan vaak wordt aangenomen.

Tijdens het congres spreken professionals over de manier waarop internetters het web gebruiken om informatie te vinden en over actuele trends op het gebied van zoekmachines en marketing. Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat 63% van zoekmachinegebruikers de gevonden informatie gebruikt ter voorbereiding op aankopen buiten het internet om.

Nieuwe mogelijkheden van het web vormen dus meer een aanvulling op bestaande communicatie- en handelsmechanismen dan dat zij deze vervangen. Dit blijkt ook uit het feit dat van de 218 miljoen Europeanen die online zijn, 81% regelmatig gebruik maakt van zoekmachines.

Deze ontwikkelingen maken het steeds belangrijker om offline en online marketingactiviteiten goed op elkaar af te stemmen. Op deze manier kan het internet, bijvoorbeeld via uw website, een stimulerende rol spelen bij het vergroten van uw naamsbekendheid en omzet over de gehele linie.